سفارش تبلیغ
صبا ویژن
.::آخرین اخبار شیعه::.

سالانه چند میلیون کتاب تعالیم وهابیت به زوار ایرانی هدیه میشود ؟

سالانه چند میلیون کتاب تعالیم وهابیت به زوار ایرانی هدیه میشود ؟! 

به گزارش «شیعه نیوز» ، سرپرست حجاج ایرانی، شامگاه چهارشنبه در نشست دوره ای اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در محل مسجد مدرسه علمیه آیت الله گلپایگانی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط فعلی حدود 900 هزار نفر به سفر حج، 1میلیون و 500هزار نفر به عتبات عالیات در حالی که  امنیت عراق کامل نیست و همچنین 700 الی 800 هزار نفر به سفر سوریه و زیارت حضرت زینب(سلام الله علیها) مشرف می شوند.
وی افزود: اگر برنامه ریزی های خوبی برای سفر این زائران صورت گیرد می توانیم حتی بیرون از کشور آن ها را تبدیل به مبلغان دینی خود کنیم. البته مقدماتی برای این مهم لازم است که حوزه باید در فراهم کردن آن ها نهایت تلاش را داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر خاطرنشان ساخت: لازمه آن این است که اساتیدی را در حوزه تربیت کنیم که به علوم و زبان های روز تسلط داشته باشند و بتوانند تحولات روحی و اخلاقی را در زائران به وجود بیاورند.
*  درصدد جذب طلاب مستعد هستیم
وی ادامه داد: با هماهنگی با حوزه های علمیه و اساتید در صدد جذب طلاب مستعد با گرایش مختلف هستیم؛ البته سعی می کنیم رفته رفته برای جذب طلاب به سمت نخبه گرایی برویم و بهترین های حوزه را برای این امر جذب کنیم؛ چرا که اگر این افراد مسلط به علوم روز باشند و حتی بتوانند یکی از زبان های روز رافرا بگیرند، می توانند در تحولاتی شبیه تحولات امروز خاورمیانه اثر گذار باشند.
نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت اضافه کرد: نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که اگر از فرصت های خود که  همانا زائران باشند، استفاده نکنیم، آن ها تبدیل به تهدید می شوند؛ چرا که دشمنان همواره دست به کارند و سالیانه بیش از 10میلیون جلد کتاب را بین حجاج ایرانی توزیع می کنند؛ از این رو اگر ما بتوانیم به موقع جلوی این شبهات را بگیریم این تهدیدات به فرصت تبدیل می شوند.
*می توانیم جلوی هجمه های بزرگ را بگیریم
وی ابراز داشت: به هر حال هر مقداری که ما تلاش داشته باشیم در برابر هجمه های فعلی دشمنان زیاد نیست، اما اگر کارمان را خوب انجام دهیم می توانیم جلوی هجمه های بزرگ را بگیریم؛ چرا که میل ملت ها به سمت ما و به سمت انقلاب اسلامی است.
*هشداری جدی؟!
نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت هشدار داد: غیر از دسیسه های وهابیت برای ایجاد شبهه های دینی در زائران ایرانی، گاهی زائران ما که هم اکنون از سوریه به صورت آزادانه به لبنان می روند، اسیر مسیحیانی که جزء افراد فارسی زبان در کلیساها هستند و آن ها هم انجیل ها و سی دی هایی که حاوی تبلیغ مسیحیت و به زبان فارسی را به آن ها می دهند و در نهایت آن هایی را که اعتقادات محکمی ندارند را به سمت خود جذب می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر در پایان خطاب به اساتید سطح عالی حوزه گفت: امیدواریم که با مشارکت شما اساتید، طلاب را در بعد پاسخ گویی به شبهات و ایجاد روحیه تکلیف و وظیفه دینی تقویت کنیم.

مشاهده سالانه چند میلیون کتاب تعالیم وهابیت به زوار ایرانی هدیه میشود ؟