سفارش تبلیغ
صبا ویژن
.::آخرین اخبار شیعه::.

دولت می توانست جلوی بسیاری از کشتارهای منطقه را بگیرد

امام جمعه قم :
دولت می توانست جلوی بسیاری از کشتارهای منطقه را بگیرد
امام جمعه قم در خصوص شکل گیری فتنه‌های پیچیده تاکید کرد که فتنه‌های پیچیده برای افراد قوی و ثابت قدم است و اگر ملت به این حد از رشد نرسیده بود این فتنه‌ها برای ملت پیش نمی‌آمد.

به گزارش «خبرگزاری ولی الله» به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سید محمد سعیدی امام جمعه قم در دیدار اعضای شورای هماهنگی جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه باید برای مجلس آینده برنامه ریزی صورت بگیرد، گفت: عملیات و برنامه‌های پیش بینی نشده در کشور در چند ماه اخیر اتفاق افتاد که برخی تدابیر دشمن را افشا کرد.

وی افزود: دشمن به دنبال ایجاد بحران‌های ساختگی و سرگرم کردن ما به درگیری‌ها است و باید با عقل و تدبیر رفتار کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به تحولات منطقه و نیز نامگذاری امسال به عنوان جهاد اقتصادی با بیان اینکه جهاد اقتصادی و موج بیداری اسلامی دو پدیده مهم پیش روی ما است، تصریح کرد: این موج متاثر از انقلاب اسلامی است و ما نیز بارها اعلام کردیم که در کشورهای منطقه دخالتی انجام نمی‌دهیم اما کسی منکر تاثیر انقلاب اسلامی در این تحولات نیست.

سعیدی تاکید کرد: این پدیده عظیم شکل گرفت اما نتوانستیم این موج بیداری را مدیریت کنیم. چرا که اگر میگوییم این بیداری متاثر از انقلاب اسلامی است باید تلاش می کردیم آن را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: دشمن در بحبوحه موج بیداری با ایجاد بحث های حاشیه‌ای در کشور برخی مسئولان را به کارهایی واداشت به طوری که هم اکنون می‌بینیم که دستگاه دیپلماسی به چه روزی افتاده است.

امام جمعه قم تصریح کرد: می‌توانستیم با انجام بعضی از ملاقات‌ها جلوی بسیاری از کشتارها را بگیریم و باید با استفاده از رعب و عظمتی که خداوند در منطقه ایجاد کرد این اتفاقات را مدیریت می‌کردیم و دستگاه‌های ما در راستای این بیداری فعال می‌شدند و تحولات را در دست می‌گرفتیم اما از این ظرفیت‌ها استفاده نشد و برخی رفتارهایی که در شان یک نظام مقتدر نبود صورت گرفت. اما راه حل همه این مسایل بازگشت به قرآن است.

سعیدی همچنین به مقوله ولایت اشاره و تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب یک نعمت الهی است و باید با اطاعت و حفظ این نعمت الهی از آن صیانت کنیم.

وی ادامه داد: هر شخصی باید در حد خودش با التزام به ولی فقیه و دامن نزدن به نزاع های خودساخته و دشمن ساخته وارد صحنه حمایت از ولی فقیه شود.

وی همچنین به اتفاقات اخیر در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در این نزاع‌ها شخصیت‌های ما کم آوردند ولی مردم به هیچ وجه کم نیاوردند و لذا سهم خواهی‌ها باید از بین بروند و همه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب گوش فرا دهند.

امام جمعه قم در پایان در خصوص شکل گیری فتنه‌های پیچیده گفت: فتنه‌های پیچیده برای افراد قوی و ثابت قدم است و اگر ملت به این حد از رشد نرسیده بود این فتنه‌ها برایش پیش نمی‌آمد و بازهم تاکید می‌کنم مردم پا به پای رهبری حرکت می‌ کنند و آرای آنها وابسته به ولایت است و هرکس از ولایت جدا شود مردم دیگر به وی اهمیتی نمی‌دهند چرا که آرا در صندوق ولایت ریخته شده است.

مشاهده دولت می توانست جلوی بسیاری از کشتارهای منطقه را بگیرد