سفارش تبلیغ
صبا ویژن
.::آخرین اخبار شیعه::.

آخرین اخبار از صد و هفتمین روز قیام مردم بحرین

آخرین اخبار از صد و هفتمین روز قیام مردم بحرین

 

شاه بحرین در سخنرانی خود چه خواهد گفت؟ / تلاش برای گرفتن درخواست عفو ! / اقبال غرب به ولیعهد/خروش دوباره ملت بحرین علیه آل خلیفه/ اخراج 1724 بحرینی از 97 شرکت / ناکامی رژیم بحرین درمقابله با تظاهرات مردمی / عکس حسن نصرالله در دست معترضان بحرینی برای سعودی‎ها گران تمام شد / سربازان سعودی اعزامی به بحرین بسیار بیشتر از تعداد اعلام شده‌اند
... این خبر تا پایان امشب تکمیل می‏شود ...


آخرین اخبار از صد و هفتمین روز قیام مردم بحرین/ سه‏شنبه 10 خرداد

به گزارش خبرگزاری ولی الله (ع) به نقل از ـ ابنا ـ با نزدیک شدن به پایان حکومت نظامی و لغو حالت فوق العاده در بحرین، این کشور در انتظار تحولات جدیدی است.

 

آنچه در پی می‏آید حوادث مربوط به امروز سه‏شنبه دهم خرداد 1390 و یکصد و هفتمین روز قیام اسلامی مردم بحرین است:

 

ــ شاه بحرین در سخنرانی خود چه خواهد گفت؟

 

با پایان رسمی حکومت نظامب در بحرین، منابع مطلع اعلام کردند که «حمد بن عیسى آل خلیفة» شاه بحرین در 24 ساعت آینده سخنرانی مهمی خواهد کرد و در آن "آغاز گفتگوهای ملی" را اعلام خواهد نمود.

 

همچنین گفته می‏شود که وی در این سخنرانی، حکم اعدام دو جوان بحرینی را متوقف خواهد نمود.

 

ــ تلاش برای گرفتن درخواست عفو !

 

در روزهای گذشته و همزمان با نزدیک شدن پایان حکومت نظامی، نمایندگانی از سوی دربار با پزشکان و پرستاران زندانی دیدار کرده و از آنها می‏خواهد که عفونامه‏هایی برای پادشاه بنویسند و تقاضای آزادی کنند.

 

ــ اقبال غرب به ولیعهد 

 

مقامات آمریکا و انگلستان از ابتدای این هفته فشار زیادی بر دولت بحرین وارد کرده‏اند که نقش بیشتری به ولیعهد این کشور داده شود و "پرونده گفتگوها" به دست او مدیریت شود.

 

این اقدام مشترک آمریکایی انگلیسی از ترس خطر " نفوذ سلفیون" به ارکان حکومت و ذوب شدن بحرین در عربستان سعودی آغاز شده است. «خالد بن أحمد» وزیر دربار هم‏اکنون نقش اساسی ار در جریان سلفی بازی می‏کند.

 

«سلمان بن حمد» ولیعهد بحرین که ژست دموکراتیک‏مآبانه به خود می‏گیرد از زمان ورود نیروهای سپر جزیره نقش کمرنگی پیدا کرد.

 

ــ خروش دوباره ملت بحرین علیه آل خلیفه

 

تحلیلگران مسائل بحرین معتقدند که با پایان حالت فوق العاده و حکومت نظامی در این کشور موج جدیدی از تظاهرات مسالمت آمیز سراسر این کشور را فرا خواهد گرفت.

 

دبیرکل جنبش احرار بحرین با اشاره به درخواست انقلابیون و گروه های مخالف برای از سرگیری تظاهرات اعتراض طی اول ماه ژوئن (چهارشنبه این هفته) پیش بینی کرد که حضور مردم بحرین در این تظاهرات پرخروش و بسیار گسترده باشد.

 

"سعید شهابی" با اشاره به دعوت فراگیر همه گروه ها برای قیام مجدد طی اول ژوئن، آن را معیاری برای سنجش میزان پایبندی کشورهای غربی به حقوق شهروندان در تظاهرات مسالمت آمیز دانست.

 

وی خواستار جلوگیری از حمله نیروهای وابسته به رژیم آل خلیفه به تظاهرکنندگان مسالمت آمیز با استناد به قوانین و پیمانهای بین المللی شد که بحرین آن را امضا کرده است.

 

شهابی پیش بینی کرد شرکت مردم در تظاهرات بحرین علیه آل خلیفه بسیار گسترده خواهد بود و گفت: فعالیتهای سیاسی در بحرین با وجود حاکم بودن رژیم دیکتاتوری از 40 سال پیش تاکنون متوقف نشده است از این رو مردمی که در این راه فداکاری های بسیاری کرده اند این دعوت را اجابت خواهند کرد.

 

شهابی تصریح کرد : رژیم حاکم بحرین امروز در برابر یک آزمون واقعی برای سنجش میزان قدرت و آمادگی برای پذیرش حقوق شهروندان در اعتراضات مسالمت آمیز قرار دارد.

 

که این امر با انتقادهای گسترده جمعیتهای مدافع حقوق بشر همراه شد.

 

ــ اخراج 1724 بحرینی از 97 شرکت

 

از اواخر مارس گذشته ـ اوائل فروردین سال چاری تا هشتم خرداد  97 شرکت خصوصی و دولتی بحرین بیش از 1724 نفر را از کار اخراج کرده اند.

 

روزنامه الوسط بحرین در این باره نوشت : اتحادیه کل کارگران بحرینی تاکید کرد اخراج کارگران به صورت روزانه در حال تشدید است، به طوری که، شمار اخراج شدگان از کار در پی حوادث اخیر در بحرین به 1650 نفر رسیده است، که اکثر آنها از کارگران بخش خصوصی هستند.

 

بر اساس این گزارش، 67 نفر نیز از شرکت هواپیمایی بحرین اخراج شده اند که این رقم علاوه بر 210 نفری است که قبلا اخراج آنان به صورت رسمی اعلام شده بود. هفت نفر نیز از شرکت نفت بحرین (بابکو) اخراج شده اند که هنوز اخراج آنان ثبت نشده است. بنابراین مجموع شمار اخراج شدگان تا هشتم خرداد به 1724 رسیده است.

 

شمار اخراج شدگان از شرکت "البا" 364 نفر است، و از شرکت "بتلکو" نیز 155 اخراج شده اند؛ بندر خلیفه نیز 139 کارگر خود را اخراج کرده است.

 

ــ ناکامی رژیم بحرین درمقابله با تظاهرات مردمی

 

"عباس العمران" عضو مرکزحقوق بشر بحرین تاکید کرد، پس ازمقابله مردمی با حمله سرکوبگرانه رژیم با حمایت اشغالگران سعودی، تظاهرات گسترده از بحرین از سرگرفته خواهد شد.

 

وی درباره دعوت برای از سرگیری تظاهرات مردمی گفت : احتمال عقب نشینی وجود ندارد و بحران شاهد تظاهرات گسترده تری خواهد بود.

 

به گفته العمران رژیم به شدت انقلابیون را شکنجه می کند و احتمال دارد که طی روزهای آینده حکم اعدام برخی از شخصیتهای مخالف را صادر کند، تا مردم را به پای میز مذاکره بکشاند، اما مردم همه این اقدامات رژیم را تحمل کردند و زمام امور را در دست دارند.

 

ــ عکس حسن نصرالله در دست معترضان بحرینی برای سعودی    ‎ها گران تمام شد

 

یک روزنامه آمریکایی نوشت : برای سعودی‌ها دیدن اینکه انبوه معترضان شیعه بحرین تصاویر "سید حسن نصرالله " را در دست گرفته و با مشت‌های گره کرده خواستار تغییر رژیم می‌شدند، خیلی گران تمام شد.

 

ــ سربازان سعودی اعزامی به بحرین بسیار بیشتر از تعداد اعلام شده‌اند

 

روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال طی مقاله‌ای در بررسی تحولات اخیر منطقه فاش ساخته که تعداد سربازان سعودی اعزام شده به بحرین بسیار بیشتر از تعداد اعلام شده است.

 

این روزنامه در بخشی از مقاله خود آورده است: سعودی‌ها اعلام کردند که هزار سرباز را به بحرین اعزام کردند اما آن‌ها بطور محرمانه تائید کردند که تعداد واقعی نیروهای سعودی بسیار بیشتر از این میزان است.

 

 این خبر تا پایان امشب تکمیل می‏شود


مشاهده آخرین اخبار از صد و هفتمین روز قیام مردم بحرین