سفارش تبلیغ
صبا ویژن
.::آخرین اخبار شیعه::.

آخرین اخبار از صدو هشتمین روز قیام اسلامی مردم بحرین/ چهارشنبه 1

آخرین اخبار از صدو هشتمین روز قیام اسلامی مردم بحرین/ چهارشنبه 11 خرداد

 

شاه بحرین خواستار آغاز مذاکره برای ایجاد اصلاحات شد/ مردم بحرین در تظاهرات جمعه بازگشت شرکت می‌کنند/ هشدار وزارت دادگستری بحرین / فراخوانی رهبران جمعیت وفاق اسلامی به دادستانی/ تظاهرات امروز در روستاها خواهد بود/...


... این خبر به روز می شود...

آخرین اخبار از صدو هشتمین روز قیام اسلامی مردم بحرین/ چهارشنبه 11 خرداد

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ با لغو قانون حکومت نظامی و حالت فوق العاده که قرار است از امروز صورت بگیرد، رژیم آل خلیفه دچار سرگشتگی عجیبی شده است؛ حاکمان مستبد بحرین از یک سو نگران ژست سیاسی خود در برابر افکار عمومی جهان و از سوی دیگر نگران اسقامت و پایداری مردم بحرین در رسیدن به خواسته های مشروع خود هستند.سرکوب شدید از یک سو و درخواست برای مذاکره از سوی دیگر ناشی از همین سرگشتگی است .این در حالی است به نظر می رسد دور جدیدی از تظاهرات مسالمت آمیز از جمعه این هفته سراسر بحرین را فرا بگیرد.

 

آنچه در پی می آید حوادث امروز چهارشنبه یازدهم خرداد 1390 و یکصد و هشتمین روز قیام اسلامی مردم بحرین است:

 

ــ شاه بحرین خواستار آغاز مذاکره برای ایجاد اصلاحات شد

 

 پادشاه بحرین از بیم تصمیم مردم انقلابی این کشور بر برپایی تظاهرات گسترده در محکومیت ادامه حضور نیروهای اشغالگر آل    ‎سعود و درخواست برای سرنگونی رژیم آل    ‎خلیفه پس از رفع حالت فوق‌العاده خواستار آغاز گفت‌وگوها برای ایجاد اصلاحات در بحرین شد.

 

"حمد بن عیسی آل خلیفه " در جمع اصحاب رسانه‌های بحرین از قوه مجریه و قانونگذاری بحرین خواست همه طرف‌ها را به گفت‌وگو برای دستیابی به توافق ملی و اتخاذ همه اقدامات لازم برای فراهم سازی زمینه گفت‌وگوی جدی و فراگیر و بدون پیش‌‌شرط از اول جولای ( دهم تیر) آینده دعوت کند.

 

پادشاه بحرین گفت‌وگو را مسیر پیشبرد روند اصلاح برای ایجاد پیشرفت در همه زمینه‌ها، مشارکت در تحکیم پایه‌های طرح اصلاحی و تحقق خواسته‌های ملت بحرین در صلح، عدالت، ثبات، توسعه و پیشرفت خواند.

 

پادشاه بحرین در حالی از مذاکره برای ایجاد اصلاحات در این کشور سخن به میان می‌آورد که دولت بحرین طی سال‌های گذشته بارها به نتایج مذاکرات با گروه‌های مخالف که اکثریت آنها را شیعیان تشکیل می‌دهند، بی‌اعتنایی کرده است.

 

ــ مردم بحرین در تظاهرات جمعه بازگشت شرکت می‌کنند

 

بحرینی‌ها درصدد هستند با لغو حالت فوق العاده که قرار است از امروز انجام گیرد ، جمعه این هفته بار دیگر به میدان "شهداء " (لؤلؤه سابق) که هم    ‎اکنون تخریب شده است، بازگردند و برای سرنگونی رژیم آل خلیفه تظاهرات کنند.

 

ــ هشدار وزارت دادگستری بحرین

 

وزارت دادگستری بحرین در بیانیه‌ای هشدار داد فعالیت سیاسی جمعیت‌های سیاسی را که تهدید کننده امنیت ملی باشد تحمل نخواهد کرد.

 

در این بیانیه آمده است: در مرحله پس از تحولات اخیر بحرین کار با شعار پیش نمی‌رود بلکه به اقدامات عملی برای تحکیم امنیت و ثبات و پیشبرد روند صلح نیاز است.

 

وزارت دادگستری بحرین انقلاب گسترده مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه را نتیجه توطئه‌ها خواند و گفت: آن    ‎گونه که توصیف می‌کنند این تحولات انتفاضه نبود.

 

ــ فراخوانی رهبران جمعیت وفاق اسلامی به دادستانی

 

دادستانی نظامی بحرین دیروز شیخ "علی سلمان "، دبیرکل جمعیت الوفاق و سه نفر از رهبران این جمعیت را برای بازجویی که بیش از پنج ساعت به طول انجامید احضار کرد اما به دلایل و نتایج این بازجویی اشاره‌ای نکرد.

 

دادستانی نظامی همچنین نبیل رجب، رئیس مرکز حقوق بشر بحرین را فراخوانده است و بنا به گفته یکی از نزدیکان رجب تماس با وی از زمان رفتنش به دادستانی غیرممکن است.

 

ارتش بحرین دیروز ــ سه‌شنبه دهم خرداد ـ تانک‌ها و خودروهای زرهی نیروهای امنیتی خود و همچنین نیروهای اشغالگر سعودی را از پایگاه‌های خود در سطح شهر منامه و دیگر شهرها خارج کرد.

 

ـ تظاهرات امروز در روستاها خواهد بود

 

با لغو حالت فوق العاده در بحرین از این کشور خبر می رسد که مردم و جوانان انقلابی عصر امروز در برخی از روستاهای بحرین به تظاهرات خواهند پرداخت و بار دیگر خواسته های مشروع خود را فریاد می زنند.

 

این تظاهرات محکی برای رژیم آل خلیفه و ادعای پایبندی به حقوق شهروندی خواهد بود.

 

 

 


مشاهده آخرین اخبار از صدو هشتمین روز قیام اسلامی مردم بحرین/ چهارشنبه 1