سفارش تبلیغ
صبا ویژن
.::آخرین اخبار شیعه::.

ادامه تظاهرات در قطیف و سرکوب مردم در العوامیه عربستان

ادامه تظاهرات در قطیف و سرکوب مردم در العوامیه عربستان

به گزارش «خبر گزاری ولی الله» ،اعتراضات و تظاهرات مردمی در شهر قطیف در شرق عربستان همچنان ادامه دارد و دهها تظاهرکننده با برافراشتن پلاکاردهایی دخالت نیروهای عربستانی در بحرین با هدف سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز را محکوم کردند.

 تظاهرکنندگان شعارهایی در حمایت از مردم بحرین سر دادند و همچنین خواستار اصلاحات سیاسی و اقتصادی در عربستان شدند.?

همچنین از العوامیه سعودی نیز خبر میرسد مردم این شهر تنها به دلیل اعلام همبستگی با ملت بحرین و حمایت از انقلاب عادلانه آنها که با هدف رهایی از شر رژیم دیکتاتوری آغاز شده است مورد سرکوبی شدید ال سعود قرار گرفته اند .

اوایل هفته جاری و پس از برگزاری تظاهرات مردمی در العوامیه به منظور اعلام حمایت از انقلاب بحرین و اعتراض به شیوه های سرکوب و کشتار انقلابیون در این کشور، نیروهای امنیتی آل سعود مراکز ایست و بازرسی را در مناطق مختلف العوامیه افزایش داده و محدودیت های بیشتری علیه ساکنان این منطقه اعمال کرده اند.
نیروهای سعودی زندگی شهروندان العوامیه را به جهنم تبدیل کرده اند.  بازرسی و تفتیش دقیق خودروها مشکلاتی را برای مردم این شهر ایجاد کرده است و مردم باید به مدت طولانی در مراکز ایست و بازرسی  معطل بمانند.
نیروهای آل سعود تنها به بازرسی  خودروها بسنده نمی کنند و در بسیاری موارد به شهروندان ناسزا می گویند ، حتی آنها را کتک می زنند و بازداشت می کنند.
این در حالی است که اینگونه رفتارها نقض حق شهروندان در برخورداری از زندگی شرافتمندانه و نیز قوانین بین المللی است که بر ضرورت آزادی تردد شهروندان تاکید دارد.?

 


مشاهده ادامه تظاهرات در قطیف و سرکوب مردم در العوامیه عربستان